ZNAJOMOŚĆ ZAGROŻEŃ

Być może wynika to z braku znajomo­ści zagrożeń dla psychiki młodego człowieka lub ze zwykłego wygodnictwa rodzi­ców, za których telewizja często pełni rolę „elektronicznej opiekunki” (J. Izdebska, 1996) w stosunku do ich dzieci oraz wypełnia im czas wolny. Dzieci i młodzież coraz rzadziej sięgają po książkę, wolą oni pooglądać telewi­zję lub bawić się grami komputerowymi. Dlatego coraz więcej dzieci nie potrafi płynnie i ze zrozumieniem czytać (S. Juszczyk, 1998, s. 48-70). Z badań własnych wynika, że 48% respondentów nie czyta obowiązujących lektur szkolnych, z tego 12% zamiast czytać – ogląda ich ekranizację. Polski rynek filmowy w ostatnich la­tach, w wyniku osiągania wysokich zysków z produkcji filmów będących ekraniza­cją lektur szkolnych, nastawił się na tego rodzaju działalność.

Cześć, mam na imię Matylda i technika to moje hobby. Chciałabym rozwijać się w tym temacie, a także abyście mi towarzyszyli! Mam nadzieję, że moje wpisy będą wam się podobać i będziecie oczekiwali ich większej ilości 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)