PRZEMOC W SZKOLE

Na kolejnym miejscu w hierarchii znalazło się niszczenie sprzętu szkolne­go: rysowanie po ławkach, krzesłach, mazanie pisakami po ścianach toalet, dewasto­wanie ogrodzeń szkolnych itp. Dalej młodzież często zaznaczała wyłudzanie pienię­dzy od osób słabszych lub młodszych. Następnie niszczenie odzieży innym uczniom w celu osiągnięcia zamierzonych korzyści. Ostatnie miejsce w rankingu wskazań zajęło wyłudzanie wartościowych przedmiotów. Przemoc na terenie szkoły występuje również w postaci „fali”, określanej także słowami: „kocenie”, „chrzest kotów”. Zjawisko to rozkwitło w krajach skandynaw­skich w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Nazywane tam mobbningiem oznacza dręczenie dzieci przez ich szkolnych kolegów (D. Olweus, 1998, s. 11). We­dług moich badań, aż 68% respondentów spotkało się z przemocą występującą w tej formie, z tego 28% doświadczyło jej na własnej osobie.

Cześć, mam na imię Matylda i technika to moje hobby. Chciałabym rozwijać się w tym temacie, a także abyście mi towarzyszyli! Mam nadzieję, że moje wpisy będą wam się podobać i będziecie oczekiwali ich większej ilości 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)