POPRAWNA KONSTRUKCJA

To stwierdzenie wydawać by się mogło oczywiste, ale uważne studia literatury i publikacji naukowych podejmujących pro­blemy pedagogiki medialnej przekonują, że do tego zagadnienia należy konsekwent­nie powracać. Poprawnie skonstruowana konwencja terminologiczna umożliwia realizację wy­magań zasady intersubiektywnej komunikowalnościjej twierdzeń (por.: J. Such, 1968). Rzeczywistość opisywana w twierdzeniach naukowych musi byc niezależna od języ­ka tych twierdzeń, a więc od dowolności w sposobie ich rozumienia. Tymczasem w zjawiskach jakimi interesują się pedagogika medialna i dydaktyka informatyki ta dowolność jakże często ma miejsce. Bezkrytyczne przenoszenie terminologii jednej dyscypliny do innej nie może być zaakceptowane. Podobnie rzecz ma się w odniesie­niu do prób przenoszenia terminów anglojęzycznych na teren polskiej pedagogiki medialnej.

Cześć, mam na imię Matylda i technika to moje hobby. Chciałabym rozwijać się w tym temacie, a także abyście mi towarzyszyli! Mam nadzieję, że moje wpisy będą wam się podobać i będziecie oczekiwali ich większej ilości 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)