MASOWE PROJEKTY

Urzędnicy państwowi przekonywali o konieczności poparcia dla projektu masowych przeszkoleń, ostrze­gali, że wysoko konkurencyjna gospodarka globalna wymaga pracowników lepiej wykształconych, wysoko wykwalifikowanych i zdolnych do adaptacji (Rifkin, 2001). Byli jednak i krytycy, którzy zadawali fundamentalne pytanie: jakie to ma być prze­szkolenie i gdzie ci ludzie znajdą pracę? Wszak przepaść między poziomem wy­kształcenia tych, którzy pracy szukają, a wymaganiami dostępnych miejsc pracy (głów­nie w sektorze zaawansowanych technologii) jest tak wielka, że żaden program przeszkoleń nie byłby w stanie udoskonalić wykształcenia pracowników w takim stop­niu, by spełnili warunki specjalistycznych ofert. Jeremy Rifkin przytacza przy tym wypowiedź Charlesa Albrechta (prezesa jednej z firm konsultingowych), który twier­dzi, że „procesy umysłowe oraz inicjatywa niezbędna do tego, aby pracować z nowy­mi maszynami, są poza zasięgiem tych ludzi i niestety nie nadają się oni do przeszko­lenia wskutek braku kwalifikacji i zdolności” .

Cześć, mam na imię Matylda i technika to moje hobby. Chciałabym rozwijać się w tym temacie, a także abyście mi towarzyszyli! Mam nadzieję, że moje wpisy będą wam się podobać i będziecie oczekiwali ich większej ilości 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)