ŁAGODNIEJSZE FORMY

Do najłagodniejszych należą: pisanie na czole pierwszoklasisty słowa „kot”, rysowanie mazakami, długopisami na twarzy elementów symbolizujących kota: oczu, nosa, wąsów czy mierzenie korytarza, bo­iska szkolnego, ogrodzenia za pomocą zapałki; bardziej drastyczne formy to: wywo­ływanie wodnika Szuwarka z muszli klozetowej (w różnych, często drastycznych wariantach), symulowanie bójki, śpiewanie po połknięciu monety (grająca szafa). Uczniowie stosujący przemoc zastraszają swoje ofiary, aby uniknąć konsekwencji swoich czynów. Maltretowani uczniowie nie skarżą się nauczycielom, gdyż nie chcą ponownie stać się ofiarami. W kwestionariuszu ankiety postawiono badanej młodzieży również pytanie o źró­dło przemocy występującej na terenie szkoły, czyli gdzie zdaniem nastolatków tkwi jej przyczyna?

Cześć, mam na imię Matylda i technika to moje hobby. Chciałabym rozwijać się w tym temacie, a także abyście mi towarzyszyli! Mam nadzieję, że moje wpisy będą wam się podobać i będziecie oczekiwali ich większej ilości 🙂
Wszelkie prawa zastrzeżone (C)